Friday, April 18, 2008

Kembali Semula


Tersentak dari lamunan pagi itu. Rasa berat kepala menyelubungi diri masih lagi terasa sejak malam kelmarin. Lawan sahaja kesakitan itu, meski badan diheret rasa lemah yang teramat sangat. Masih berbekas lagi bisa-bisa jahat itu.

Sambil tangan didakapkan, teringat aku kepada laman ‘rumah’ ku ini. Hakikatnya aku pernah bernekad untuk tidak mahu meninggalkan catatan disini. Tetapi semangat itu masih ada. Zahirnya sudah ada catatan di laman yang baru. Tetapi seakan tiada daya untuk meneruskan. Terasa sepi dan penuh ‘misteri’ disitu. Hanya aku sahaja yang mengerti.

Aku hidupkan kembali auzora-fermentas. Rohnya memanggil aku saban hari untuk terus berada disini. Semangatnya masih ada lagi. Insyaallah aku gagahkan kembali. Apa jua yang berlaku, hadapi dengan tenang. Jangan gentar pada ketakutan. Allah swt itu maha adil dan kaya.

Yakin, apa jua kesulitan dan cabaran itu mematangkan hidup. Moga diri ini terus ampuh dan kental.

0 comments: