Friday, February 15, 2008

Semalam 14 Februari 2008

Seolah punya magis. Terhapus sudah resah yang tersimpan sejak dua hari lepas. Ku tatap wajah itu dengan penuh kasih sayang. Begitulah acap kalinya. Tenang sahaja hati ini bila bersama 'dia'. 'Dia' benar-benar penawar jiwa.

Kami makan di restoran itu. Sudah menjadi tempat dating kami di restoran itu dari awal perkenalan hingga sekarang. Cuma sejak akhir-akhir ini jarang kami ke sana. Masing-masing sibuk dengan tugasan kerja.

Ada perbincangan antara kami. Perbincangan yang matang. Kelaraikan satu persatu masalah-masalah itu. Mencari jalan keluar agar aku kembali tenang dari kemelut hidup. Nasihatnya provokasi, adakalanya tersentap juga. Tapi aku tahu semua itu ada kebenarannya. 'Dia' ingin aku hidup gembira.

Hari ini aku kembali ceria. Aku punya 'dia' yang sentiasa disisi. Sudah ku tempatkan hati ini untuk 'dia' sahaja. Terima kasih Tuhan.

*Semalam Hari Kasih Sayang. Tapi hari-hari pun sayang. Bukan semalam ja :)

0 comments: